Kas yra E-Komercija?

E-komercijaElektroninė prekyba arba e. komercija iš esmės yra paprasčiausias prekių ir paslaugų pirkimas ir pardavimas internetu, kai apsiperkama internetu. Tačiau šis terminas dažnai vartojamas visoms pardavėjo pastangoms apibūdinti, kai jis parduoda produktus tiesiogiai vartotojams. Ji prasideda, kai potencialus klientas sužino apie produktą, ir tęsiasi per pirkimą, naudojimą ir, idealiu atveju, nuolatinį klientų lojalumą.

Praėjusio amžiaus dešimtajame dešimtmetyje mažmenininkai atrado naują verslo vykdymo būdą – internetą. Iš esmės elektroninė prekyba arba e. komercija – tai tiesiog prekių ir paslaugų pirkimas ir pardavimas naudojantis internetu, kai apsiperkama internetu. Tačiau šis terminas dažnai vartojamas visoms pardavėjo pastangoms apibūdinti, kai jis parduoda produktus tiesiogiai vartotojams internetu. Ji prasideda, kai potencialus klientas sužino apie produktą, ir tęsiasi per pirkimą, naudojimą ir, idealiu atveju, nuolatinį klientų lojalumą.

Duomenys yra sėkmingiausių e. prekybos operacijų pagrindas, nes jose naudojama geriausia praktika, pavyzdžiui, tikslinė el. pašto rinkodara, auditorijos segmentavimas ir rinkodaros automatizavimas. Pavyzdžiui, tolesnis bendravimas su klientu po to, kai jis įsidėjo prekę į internetinį pirkinių krepšelį, bet nebaigė sandorio, gali gerokai padidinti tikimybę, kad parduosite prekę.

Atsižvelgdami į tai, kas pasakyta, visi, norintys atidaryti internetinę parduotuvę ir pasinaudoti e. prekybos augimu, turi suprasti jos pagrindus.

Elektroninės prekybos apibrėžtis

Daugelis žmonių e. prekybą apibrėžia kaip fizinio produkto pardavimą arba pirkimą internetu. Tačiau e. komercijos reikšmė apima ir nefizinių prekių, pavyzdžiui, paslaugų ir skaitmeninių produktų, pardavimą ir pirkimą. Iš esmės tai, kai įmonė parduoda internetu.

Kai kurios e. prekybos įmonės prekiauja tik internetu. Tarkime, verslininkas įsteigia įmonę, prekiaujančią aukštos klasės produktais naminiams gyvūnams. Iki interneto atsiradimo jis būtų galėjęs rinktis iš dviejų variantų: mažmeninę prekybą savo prekėmis vykdyti per nuosavą butikinę zooparduotuvę arba pardavinėti jas didmenine prekyba nacionalinėms zooprekių parduotuvėms. Šiandien šie verslininkai turi trečią galimybę – e. prekybą. Jie gali pardavinėti savo gaminius savo pačių svetainėje, trečiosios šalies svetainėje arba abiejose svetainėse.

E. prekybos ir tradicinės mažmeninės prekybos ribos kartais sutampa. Kai klientas lygina pirkinius savo išmaniuoju telefonu, o stovėdamas plytinėje parduotuvėje apžiūrinėja jos fizinius produktus, sunku priskirti šią patirtį vienai ar kitai.

E. prekybos privalumai ir trūkumai

Elektroninė prekyba turi daug privalumų įmonėms, taip pat keletą galimų trūkumų. Internetinės parduotuvės gali pagerinti klientų patirtį, nes apsipirkti internetu yra paprasta ir patogu. Be to, dėl nedidelių pradinių išlaidų ir daugybės verslininkams prieinamų priemonių pradėti e. prekybos verslą yra daug lengviau nei pradėti kitos rūšies verslą.

Elektroninės prekybos privalumai:

  • Mažos steigimo ir veiklos sąnaudos: Pradėti e. prekybos verslą paprastai yra daug pigiau nei steigti parduotuvę, nes nereikia mokėti nuomos ar nekilnojamojo turto, be to, galite pradėti dirbti su mažiau darbuotojų.
  • Lankstumas: Elektroninė prekyba yra lankstesnis sprendimas įmonėms ir jų klientams, nes klientai gali apsipirkti bet kuriuo paros metu ir iš bet kurios vietos.
  • Lengva įsitraukti į duomenimis pagrįstą rinkodarą: Elektroninės prekybos parduotuvė gali suteikti jums rinkodaros duomenų, kurie, pasitelkus analitiką ir ataskaitas, padės priimti geresnius sprendimus reklamuojant savo verslą.
  • Platus turimų produktų pasirinkimas: E. parduotuvė klientams siūlo platesnį produktų pasirinkimą, palyginti su fizinėmis parduotuvėmis, kurios fizinėje erdvėje gali turėti tik tiek atsargų, kiek jų užima.

Elektroninės prekybos trūkumai:

  • Mažesnis ryšys su klientais: Kadangi apsiperkant nėra su kuo bendrauti, klientai gali jausti mažesnį ryšį su jūsų įmone. Klientai taip pat neturės galimybės paliesti gaminio prieš jį įsigydami, kad įsitikintų, jog tai yra tai, ko jie iš tikrųjų nori.
  • Reikia daugiau koordinavimo siuntimo logistikos srityje: Elektroninės prekybos klientai gali būti bet kurioje pasaulio vietoje, todėl verslo savininkai turi užtikrinti, kad jų siuntų gabenimo ir logistikos sistema galėtų laiku pristatyti produktus į paskirties vietą. Klientams taip pat teks palaukti, kol gaus savo produktus.
  • Minimalus klientų aptarnavimas: Daugelyje e. parduotuvių trūksta klientų aptarnavimo atstovo, kuris būtų nuolat prieinamas klientams ir galėtų atsakyti į klausimus ir išspręsti problemas.

Kas yra e. prekybos verslo modeliai?

E. prekybos verslas gali veikti kaip mažmeninės prekybos milžinės arba fizinės parduotuvės skaitmeninis padalinys. Taip pat tai gali būti vienas asmuo, parduodantis rankdarbius iš savo namų per internetines prekyvietes.

Žinoma, tarp šių kraštutinumų yra daugybė variantų. Elektroninės prekybos modeliai yra labai įvairūs ir apima daugybę pardavimo rūšių. Toliau pateikiame skirtingus elektroninės prekybos įmonių tipus:

Verslas verslui (B2B)

B2B e. prekyba reiškia, kai įmonė internetu perka prekes ar paslaugas iš kitos įmonės. Kai kurie pavyzdžiai: restoranas perka ledo mašiną arba advokatų kontora įsigyja apskaitos programinę įrangą. Verslo programinė įranga, pavyzdžiui, ryšių su klientais valdymo (CRM) platformos ir mokėjimų apdorojimo įmonės taip pat laikomos B2B. B2B pardavimai internetu paprastai būna sudėtingesni nei kitų formų e. prekyba, nes jie remiasi dideliais sudėtingų produktų katalogais.

Verslas vartotojui (B2C)

B2C internetinė mažmeninė prekyba vyksta tada, kai vartotojas įsigyja prekę internetu savo reikmėms. Nors B2C e. prekyba atrodo reikšmingesnė, ji sudaro tik apie pusę pasaulinės B2B e. prekybos rinkos dydžio.

Vartotojas-vartotojui (C2C)

C2C veikia kaip skaitmeninis kiemo išpardavimas arba interneto aukcionas, kuriame atskiri žmonės parduoda prekes vieni kitiems. Tai gali būti jų pačių pagaminti produktai, pavyzdžiui, rankdarbiai ar meno kūriniai, arba dėvėti daiktai, kuriuos jie turi ir nori parduoti.

Vartotojas verslui (C2B)

Kai vartotojas sukuria vertę įmonei, tai yra C2B prekyba. Vertė gali būti kuriama įvairiomis formomis. Pavyzdžiui, C2B gali būti tokia paprasta: klientas gali palikti teigiamą atsiliepimą apie įmonę arba atsargų fotografijos svetainė gali pirkti nuotraukas iš laisvai samdomų darbuotojų. Be to, naudotas prekes parduodančios įmonės kartais perka prekes iš privačių asmenų internetu.

Verslas vyriausybei (B2G)

Šie pardavimai kartais vadinami pardavimais tarp verslo ir administracijos (B2A). Jie vyksta tada, kai privati įmonė keičiasi prekėmis ar paslaugomis su viešąja įstaiga. Paprastai įmonė sudaro sutartį su viešąja organizacija, kad ši suteiktų jai pavestą paslaugą. Pavyzdžiui, priežiūros įmonė gali teikti pasiūlymą internetu dėl sutarties valyti apygardos teismo pastatą arba IT įmonė gali atsakyti į pasiūlymą tvarkyti miesto kompiuterinę įrangą.

Vartotojas – vyriausybei (C2G)

Ar kada nors internetu mokėjote už automobilio stovėjimo bilietą? Tuomet esate susidūrę su C2G. Šis modelis taip pat apima mokesčių mokėjimą internetu ir prekių pirkimą iš vyriausybės agentūros e. aukciono. Bet kada, kai naudodamiesi internetu perduodate pinigus valstybinei agentūrai, dalyvaujate C2G e. prekyboje.

Ar Amazon yra elektroninė prekyba?

"Amazon" yra didžiausia elektroninės prekybos mažmenininkė pasaulyje. Nors "Amazon" geriausiai žinoma kaip B2C prekyvietė, ji taip pat siūlo B2B sprendimus, padedančius įmonėms didinti pardavimus. Dėl prekybos Amazon galite konsultuotis su SharkLinker.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *